Jak rozwiązać problem z błędem – Hotspot is relayed?

Na wstępie zacznę, że nie będzie tu gotowego rozwiązania, ponieważ wiele zależy od dostawcy Internetu i wykorzystanego rutera, ale postaram się podpowiedzieć jak to rozwiązać.

Zacznijmy od tego co oznacza ten komunikat? – W dużym skrócie Hotspot nie jest dostępny/widoczny z zewnątrz. Każdy prawidłowo podłączony hotspot Helium poza tym że musi mieć dostęp do Internetu, powinien być również dostępny z zewnątrz, ale tylko po porcie TCP 44158.

Jak rozwiązać problem?

Sposób prostszy – Należy włączyć UPnP na naszym ruterze. Następnie zrestartować Hotspot. Ponieważ każdy producent posiada inny interfejs, to pozostaje sprawdzić w instrukcji rutera jak włączyć UPnP. W razie problemów możemy pomóc zdalnie w konfiguracji – Kontakt

Jak sprawdzić czy to pomogło? – Należy wejść na stronę yuip.org/pl/port-check wprowadzić numer portu: 44158 i kliknąć TEST. Jeśli pojawi się komunikat drzwi otwarte, to wszystko powinno być OK, a komunikat na stronie helium explorer powinien zniknąć po 2-3 dniach.

UPnP nie rozwiązało problemu? – W takim przypadku należy po pierwsze ustawić stały adres IP, aby nasz hotspot miał zawsze taki sam lokalny adres IP, najlepiej za pomocą funkcji “Rezerwacja IP”. Następnie należy przekierować port TCP 44158, na lokalny adres naszego hotspot’a. Następnie należy sprawdzić powyższą metodą, czy to pomogło.

Jeśli żadne z powyższych rozwiązań nie pomogły, lub potrzebujesz pomocy w konfiguracji rutera, zachęcamy do kontaktu z nami.